ARISEL BA, bAA DAN bALQIS

ARISEL BA, bAA DAN bALQIS
Di LCCT KLIA SEPANG 16 JULAI 2011

Khamis, 11 Ogos 2011

GELIAT WAKIL RAKYAT 2



GELIAT WAKIL RAKYAT 2
Sajen: Arisel Ba

Suatu pagi muncul seorang wanita
mahu ditemu duga menjadi setiausaha
di Pejabat Pusat Khidmat Wakil Rakyat
dengan yakin wanita itu memperkenalkan diri:
“ Saya, Fatimah, sudah tiga kali berkahwin,
Status kini menjanda, tiada anak”

Wakil Rakyat mula menemu duga:
“ Saya mahu tanya, ada orang kata,
Kamu masih perawan, tapi kamu
sudah pun berkahwin tiga kali!”

Fatimah segera menjawab:
Begini, Yang Berhormat, suami saya
yang pertama ‘mati pucuk’,
Suami saya yang kedua itu
seorang ‘gay’, jadi saya tidak diusiknya

Wakil Rakyat terus bertanya:
“ Bagaimanakah suami kamu yang ketiga?”

Fatimah tangkas menjawab:
“ Suami saya yang ketiga memang segak,
gagah dan macho, memang seorang lelaki
tetapi dia ‘Orang Partai Politik’, jadi
jarang ada di rumah dan saya sunyi”

Wakil Rakyat terus mahu tahu:
“ Lalu, apa hubungannya dengan
keperawanan kamu?”

Fatimah terus menjelaskan:
“ Ah, Yang Berhormat pasti mengerti
gelagat ‘orang partai politik’, akhirnya
Saya masih suci, masih sepi!”

“ Maksud kamu?, “, tukas Wakil Rakyat
Tidak sabar ingin tahu rahsia Fatimah,
Berjaya mengekalkan keperawanannya

“ Suami saya yang ketiga itu aktivis
‘Orang Partai Politik’ yang sibuk dan
dia cuma tabur macam-macam janji, itu, ini,
tetapi tidak pernah direalisasikannya.”

Wakil Rakyat terkedu, dan terus
mengucapkan terima kasih kepada Fatimah:
“Calon lain!.....”

5 Ogos 2011,
Kuantan, Pahang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan