ARISEL BA, bAA DAN bALQIS

ARISEL BA, bAA DAN bALQIS
Di LCCT KLIA SEPANG 16 JULAI 2011

Khamis, 24 Mei 2012

KOPI SUSU DAN GARAM



KOPI SUSU DAN GARAM
Sajen: Artisel Ba

selepas menebas kebun pisang
Olie dan Abun terasa haus amat
mereka menaiki motosikal dan
mendatangi warung di pinggir jalan
untuk minum, bersantai melepas lelah

akibat tidak cukup wang
untuk membeli segelas kopi susu
maka Olie dan Abun memutuskan
segelas kopi susu dikongsi minum berdua

Abun pun membuka bicara,
“Kamu minum dulu setengah gelas
kerana aku hanya ada gula
cukup untuk rasa manis seorang.
aku akan menuangkan gula ini
ke dalam kopi susu bahagianku.”

Olie menjawab, “Tuangkan sekarang
dan aku akan minum setengahnya.”

 "Aku tidak mahu. Sudah aku katakan,
gula ini hanya cukup membuatnya
manis setengah gelas kopi susu", tukas Abun

Lalu Olie pergi semula ke Warung
dan kembali membawa sekilo garam

Dari jauh Olie memberitahu Abun,
“Ada berita baik. Seperti telah kita setuju,
aku akan minum kopi susu ini dahulu.
Aku minum bahagianku dengan garam ini."

Abun terkedu dan matanya tidak berkelip takjub

25 Mei 2012
Kg. Tranum, Tras,
Raub, Pahang





Tiada ulasan:

Catat Ulasan